استقبال بخش خصوصی افغانستان از پیشنهاد ایران برای کمک به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی این کشور سناتور افغان‌تبار سنای استرالیا: هیچ چیز کشتار کودکان فلسطینی را توجیه نمی‌کند یک سال پس از زلزله | سازمان ملل: آسیب دیدگان زلزله هرات همچنان نیازمند کمک هستند تیم ملی فوتسال افغانستان، سربلند در جام جهانی ازبکستان هیئتی تجاری از ایران به دعوت وزیر تجارت طالبان به کابل رفت تغییر دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع از سوی وزارت کشور | ثبت‌نام ۱۵۰ هزار دانش‌آموز تبعه در تهران، هنوز قطعی نشده است نگاهی به مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در ششمین نشست «فرمت مسکو» با موضوع افغانستان ششمین نشست مشورتی افغانستان در مسکو با حضور نماینده ایران برگزار شد جزئیاتی جدید از طرح سامان‌دهی اتباع خارجی | پیش‌بینی اقامت‌های یک‌ساله، سه‌ساله و هفت‌ساله در ایران حجت‌الاسلام وحیدی: مجاهدان افغانستانی منتظر فرمان ولی فقیه هستند + فیلم گریستن برای پیروزی، تجربه‌ای تازه برای یک افغانستانی ویدئو | گل اول افغانستان به پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۴ مهر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین عجیب‌ترین زمین والیبال جهان در ولایت سمنگان افغانستان + فیلم از تیم ملی فوتسال پاراگوئه، حریف افغانستان در جام جهانی فوتسال، چه می‌دانیم؟ مردم تاشکند بی‌خبر از برگزاری بزرگترین رویداد فوتسال جهان در شهرشان تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل پاراگوئه در جام جهانی ازبکستان در چه صورتی تیم ملی فوتسال افغانستان از مرحله گروهی جام جهانی ازبکستان صعود می‌کند؟ مراسم اختتامیه مسابقه ادبی فرهنگی «پارسی وطن است» در مشهد برگزار شد نتیجه دیدار تیم‌های ملی افغانستان و اوکراین در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

یک سال پس از زلزله | سازمان ملل: آسیب دیدگان زلزله هرات همچنان نیازمند کمک هستند

  • کد خبر: ۲۹۳۱۲۳
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
یک سال پس از زلزله | سازمان ملل: آسیب دیدگان زلزله هرات همچنان نیازمند کمک هستند
در سالروز یک‌ سالگی زلزله هرات، دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان در شبکه ایکس خود اعلام کرده است که شمار زیادی از آسیب دیدگان زمین‌لرزه هرات هنوز نیازمند کمک‌های انسان دوستانه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، یوناما در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که سازمان ملل متحد و سایر نهاد‌های بین‌المللی در یک سال گذشته به ۱۰۰ هزار آسیب دیده در هرات کمک رسانده است، اما با این حال این افراد هنوز به کمک نیاز دارند.

این در حالی است که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل نیز در شبکه اجتماعی ایکس گفته است کودکان آسیب دیده هرات به کمک‌های بیشتری نیاز دارند.

گفته می‌شود افغانستان به دلیل عدم توسعه زیرساخت‌ها و عناصر ناکارآمد در ساخت و ساز‌ها مستعد آسیب‌ها و خسارات جانی و مالی فراوان به دلیل بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل است.

در همین حال بسیاری از مردم در مناطق زلزله زده می‌گویند که تا به حال کمکی از نهاد‌های بین المللی یا طالبان دریافت نکرده‌اند.

روز پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲ سه زمین‌لرزه بزرگ هر کدام به بزرگی ۶٫۳ ریشتر، به‌همراه چندین پس لرزه، ولایت هرات در غرب افغانستان را به لرزه درآورد.

دو زمین‌لرزه اول در ۱۵ مهر و در ساعت ۱۱:۱۱ دقیقه (به وقت افغانستان) و زمین‌لرزه بعدی در ساعت ۱۱:۴۲ (به وقت افغانستان) در نزدیکی شهر هرات روی داد.

طبق گزارش‌های سازمان ملل، در این زلزله مرگبار یک هزار و ۵۰۰ تن جان باختند و بیش از ۱۲ هزار تن دیگر آسیب دیدند.

مرکز این زمین لرزه شهر زنده جان هرات بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->